اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هفته بیست و یکم لیگ برتر|منصوریان به دنبال عاقبت بخیری با پرسپولیس/تقابل استقلال و قلعه‌نویی بدون بازیکن گابنی

دیدارهای هفته بیست و یکم لیگ برتر روز یکشنبه برگزار می‌شود که در حساس‌ترین مسابقات استقلال میزبان تیم گل‌گهرسیرجان است و پرسپولیس در آبادان به مصاف صنعت نفت خواهد رفت.

هفته بیست و یکم لیگ برتر|منصوریان به دنبال عاقبت بخیری با پرسپولیس/تقابل استقلال و قلعه‌نویی بدون بازیکن گابنی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات لیگ برتر در روزهای پایانی سال با حساسیت‌ زیاد پیگیری می‌شود و تمامی دیدارها هفته بیست ویکم روز یکشنبه برگزار خواهد شد. در حالیکه دو هفته تا مسابقه حساس استقلال وپرسپولیس در هفته بیست و سوم لیگ برتر و 26 اسفند زمان باقی است اما حساسیت‌های این بازی و جنگ رسانه‌ای دو باشگاه از هم اکنون به نوعی با اعتراض استقلال به زمان مسابقه تیم ها در هفته بیست و یکم شروع شده است.

نگاهی به رقابت‌های این هفته می‌اندازیم؛

پدیده - تراکتور؛ برد تبریزی‌ها با مربی جدید؟

پدیده آخرین تیم جدول همه تیم‌ها را از بحران در این فصل خارج کرده و این هفته هم به مصاف تراکتور تبریز خواهد رفت تیمی که با حضور سرمربی جدیدش ساغلام می‌خواهد شروعی دوباره در لیگ برتر داشته باشد. قرمزپوشان تبریزی هفته گذشته با انجام یک بازی جذاب و دیدنی توانستند یک امتیاز از سپاهان بگیرند آن هم در حالیکه تا دقایق پایانی از حریف خود پیش بودند.

اگر تراکتور مثل هفته گذشته بازی کند پیروزی در این دیدار دور از دسترسش نخواهد بود. پدیده با 31 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را دارد و فقط 9 گل در 20 مسابقه به ثمر رسانده است. بازی رفت دو تیم یک بر صفر به سود تراکتور به پایان رسید.

مس رفسنجان - نفت مسجدسلیمان؛ نبرد بالانشینی و قعرنشینی

مس هفته گذشته مقابل پرسپولیس شکست خورد و این هفته به مصاف تیم قعرنشین نفت خواهد رفت. نفت مسجدسلیمان در 8 هفته اخیر لیگ فقط یک امتیاز گرفته و در 20 هفته هم فقط 9 گل زده بنابراین شاگردان فکری کار سختی در رفسنجان خواهند داشت و شاید هدف اول آنها گرفتن یک امتیاز از تیم مس رفسنجان باشد.

مس رفسنجان  33 امتیازی در رده چهارم جدول است ولی شاگردان ربیعی به خوبی می‌دانند اگر نتوانند نفت را شکست بدهند ممکن است گل‌گهر دیگر تیم استان کرمان جایگزین آنها در رده چهارم جدول لیگ شود. بازی رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود مس به پایان رسید.

پیکان - نساجی؛ حسرت برد در تهران!

پیکان 30 امتیاز در رده ششم جدول لیگ ایستاده رتبه‌ای که به نظر برای مدیران  و مربیان تیم پیکان ایده آل به نظر می رسد. با این حال پیکان در این فصل حسرت برد در خانه را دارد!  تقریبا تمامی بردهای شاگردان حسینی در خارج از تهران به دست آمده است. نساجی مازندران هم هفته گذشته دست به کار بزرگی زد و با درخشش علیرضا حقیقی دروازه بان خود توانست نوار بردهای استقلال را قطع کند و شاگردان مجیدی بعد از 6 پیروزی متوالی در مشهد مقابل نساجی متوقف شدند.

با این حال نساجی از هفته پانزدهم لیگ برتر دیگر بردی به دست نیاورده است وآخرین پیروزی شاگردان ساکت الهامی مقابل ذوب آهن بود. بازی رفت دوتیم هم با نتیجه مساوی پرگل 2 بر 2 به پایان رسید.

آلومینیوم - هوادار؛ پایان طلسم نبردن‌های خطیبی؟

شاگردان رسول خطیبی در هفته های ابتدایی لیگ نتایج خوبی گرفتند و در جمع تیم‌های بالانشین جدول قرار داشتند اما بعد سیر نزولی  آلومینیوم در نتیجه گیری را شاهد بودیم به طوریکه آخرین برد آلومینیوم اراک مقابل فجرشهیدسپاسی در هفته نهم لیگ برتر رقم خورد. هوادار اما روند نتیجه‌گیری‌اش معکوس بود و در هفته‌های اخیر خوب بازی کرد و خوب هم نتیجه گرفته است.

بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. آلومینیوم که در حال حاضر با 26 امتیاز در رده نهم جدول ایستاده کار راحتی مقابل تیم رضا عنایتی ندارد. هرچند هوادار 22 امتیاز یازدهم است اما روند نتیجه گیری این تیم در هفته‌های اخیر مثبت شده است. باید دید رسول خطیبی می‌تواند به طلسم نبردن‌های تیمش را باطل کند یا همچنان روی نوار ناکامی گام برمی‌دارد.

فولاد - ذوب آهن؛ نبرد صنعتی‌ها

تقابل دو تیم صنعتی لیگ می‌تواند جذاب باشد هرچند ذوب آهن از روزهای خوبش در لیگ فاصله گرفته اما قطعا نبرد این تیم با تیم آسیایی فولاد جذاب و حساس خواهد بود. ذوب آهن برای رسیدن به رتبه‌ای تک رقمی تلاش می‌کند و فولاد رده هفتمی هم می‌خواهد قبل از پایان سال جایگاه بهتری در جدول لیگ داشته باشد. ذوب آهن با شکست پدیده از بحران فاصله گرفت اما فولاد مقابل تیم تازه لیگ برتری شده هوادار هفته گذشته متوقف شد. بازی رفت دو تیم در اصفهان هم یک بر صفر به سود فولاد به پایان رسید.

استقلال - گل گهر؛ تقابل دوباره با قلعه‌نویی بدون بازیکن گابنی!

همه از این مسابقه انتظار یک بازی جذاب و دیدنی دارند جایی که امیر قلعه‌نویی مقابل استقلال قرار می گیرد هرچند بازی رفت برنده نداشت اما به دلیل استفاده گل‌گهر از بازیکن گابنی و رای کمیته انضباطی استقلال در آن بازی 3 بر صفر برنده اعلام شد. اکنون دیگر خبری از بازیکن گابنی در گل‌گهر نیست اما این تیم یک مهاجم برزیلی خوب به نام کی‌روش استنلی گرفته که با قد بلند و قدرت سرزنی خوبی که دارد برای همه تیم‌ها خطرناک است.

گل‌گهر در تمامی مسابقات نیم فصل  دوم گلزنی کرده و اکنون با 32 امتیاز در رده پنجم جدول لیگ قرار داردو استقلال تنها تیم بدون شکست مسابقات است که  بعد از 6 برد متوالی هفته گذشته مقابل نساجی مازندران متوقف شد. نتیجه‌گیری ایده آل شاگردان مجیدی باعث شد که برخی فقط مدعی شوند استقلال زیبا بازی نمی‌کند اما برنده می‌شود! ایرادی که در فوتبال حرفه‌ای چندان منطقی به نظر نمی رسد زیرا در فوتبالی که نتیجه حرف اول را می زند همه به دنبال پیروزی هستند و در تاریخ لیگ نتایج ثبت می‌شود نه زشت و زیبا بازی کردن تیم‌ها!

بزرگترین مشکل استقلال جدایی سیاوش یزدانی و حسین مرادمند دو مدافع اصلی به دلیل خدمت سربازی است. وریا غفوری کاپیتان آبی پوشان هم مشکل حضورش در تمرینات تیم حل شد و اختلاف او با فرهاد مجیدی سرمربی تیم حل شده است. استقلال حالا با پرسپولیس فقط سه امتیاز فاصله دارد  و قطعا در این بازی برای پیروزی تلاش خواهد کرد تا همچنان تیم شکست ناپذیر باقی بماند. تقابل استقلالی‌های سابق با استقلال دیدنی است. 

سپاهان - فجرشهید سپاسی؛ برد راحت شاگردان نوید کیا؟

سپاهان با وجود همه مهره‌هایی که به خدمت گرفت و تمامی امکانات ایده‌آلی که در اختیار دارد برخلاف انتظارها این فصل نتوانست با استقلال و پرسپولیس رقابت نزدیکی داشته باشد و خیلی زود به دلیل امتیازهای حساسی که از دست داد از کورس رقابت با این دو تیم خارج شد. این هفته البته تیم نوید کیا نباید مشکل زیادی برای پیروز شدن مقابل فجر سپاسی داشته باشد.

مدیریت باشگاه سپاهان حتی بعد از دو استعفای نویدکیا او را به تیم برگرداند و از سرمربی خود حمایت کرد در آنسوی میدان فجر برای بقا می جنگد و کار سختی د ر اصفهان خواهد داشت. فجر‌ی‌ها فعلا با تک امتیاز گرفتن‌ها خود را در رده چهاردهم جدول لیگ حفظ کرده‌اند اما ادامه این روند برای بقا در لیگ برتر کافی نیست. بازی رفت دو تیم را سپاهان 2 بر صفر برد.

صنعت نفت - پرسپولیس؛ منصوریان به دنبال عاقبت بخیری!

علیرضا منصوریان بعد از شکست هفته گذشته مقابل گل‌گهر درباره بازی با پرسپولیس صحبت کرد و گفت:« ما از بازی پرسپولیس خواسته‌های متفاوت و زیادی داریم تا بچه‌هایمان را بلند کنیم. بچه‌ها اگر هفته آینده به پیروزی برسند، به سرمنزل می‌رسند و برای آنها عاقبت بخیری دارد!» حالا طلایی پوشان آبادان به دنبال عاقبت بخیری در لیگ برتر با شکست دادن قهرمان پنج دوره متوالی لیگ هستند کاری که البته آسان نخواهد بود.

منصوریان می‌داند که اگر در این مقطع حساس لیگ از پرسپولیس امتیاز بگیرد هم به تیم خودش کمک کرده و قدم بزرگی هم به سود استقلال برداشته شاید به همین دلیل از عاقبت بخیری حرف می‌زند. پرسپولیس هم در این بازی به دنبال برد است. گل‌محمدی دو هفته پیش مقابل یک مربی استقلالی و تیم گل گهر 2 امتیاز حساس را از دست داد اما با شکست دادن مس رفسنجان دوباره به کورس برگشت.

پرسپولیس در این مسابقه میلاد سرلک را به خاطر مصدومیت احتمالا در اختیار ندارد. نفتی‌ها هم کاپیتان خود طالب ریکانی را بخاطر محرومیت نخواهند داشت. بازی رفت را پرسپولیس یک بر صفر برد. قرمزپوشان تهرانی به هیچ عنوان دوست ندارند در فاصله دو هفته مانده به دربی پایتخت امتیاز از دست بدهند و هر دو تیم در این رقابت برای برد بازی خواهند کرد.

جدول لیگ برتر:

1- استقلال 48 امتیاز

2- پرسپولیس 45 امتیاز

3- سپاهان 35 امتیاز

............

15- نفت مسجد سلیمان 12 امتیاز

16 - تیم پدیده مشهد 8 امتیاز

برنامه مسابقات هفته بیست و یکم لیگ برتر

یکشنبه ۱۵ اسفند
پدیده مشهد- تراکتورتبریز- ساعت ۱۴:۳۰- ورزشگاه ثامن مشهد
مس رفسنجان- نفت مسجدسلیمان - ساعت ۱۵- ورزشگاه متعاقبا اعلام می گردد.
پیکان تهران- نساجی مازندران - ساعت ۱۵- ورزشگاه پاس قوامین تهران
آلومینیوم اراک -هوادارتهران - ساعت ۱۵- ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک
فولاد خوزستان- ذوب‌آهن اصفهان - ساعت ۱۶- ورزشگاه شهدای فولاد اهواز
استقلال- گل‌گهر سیرجان- ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه آزادی تهران
فولاد مبارکه سپاهان- فجرشهیدسپاسی شیراز - ساعت ۱۸- ورزشگاه نقش جهان اصفهان
صنعت نفت آبادان- پرسپولیس - ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه تختی آبادان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول